Apa itu Mineral Coffee??

Mineral Coffee atau Kopi Mineral adalah sejenis coffee yang pertama hasil campuran dari garam buluh..coffee tanpa GULA ini adalah hasil adunan daripada kopi rabusta. Ia juga tidak mengandungi KOLESTROL dan sesuai untuk diminum oleh semua golongan bagi menjaga KESIHATAN.



Kebanyakan Kopi yang dijual mengandungi lebihan GULA dan boleh mengundang banyak penyakit yang boleh membawa maut seperti KENCING MANIS..kita juga kurang pendedahan tentang cara menjaga kesihatan dengan makan atau minum benda yang sedap..


APA ITU GARAM BULUH??

Garam buluh merupakan garam yang dijemur di bawah cahaya matahari dan dimasak didalam buluh tanpa menggunakan peralatan moden. Garam yang dicampurkan ke dalam Mineral mengandungi magnesium yang tinggi sepeti zat besi , protein dan pottasium.







Tanpa kita sedari banyak Natrium Klorida dah menyerap masuk ke dalam badan kita..tenyata memang SEDAP, tapi mengundang penyakit kerana ianya berasid.. bayangkan kalau badan kita di simbah dengan asid??? SERAM KAN???tapi Asid ini menyerang anggota dalaman kita dan merosakannya sedikit demi sedikit. 



Dalam Malaysia ni, kebanyakan makanan kita mengandungi Garam Natrium. Makanan di atas seperti ayam, ikan, meggi, ajinomoto , sardin memang sedap di makan.. tapi mengundang PENYAKIT hasil campuran GARAM NATRIUM dalam makanan.


Tidak hairanlah kebanyakan di antara kita mengalami SAKIT KEPALA atau MIGRAINE yang sangat teruk.. dan inilah puncanya kerana terlebih CAFEIN dalam badan atau banyak makan GARAM NATRIUM.



Budaya suka makan luar juga tidak boleh diamalkan selalu sebab kita TIDAK TAHU apakah yang terkandung di dalam makanan kita. Bukan makan di KFC, McDonald, tapi juga di gerai-gerai makan dan di restaurant - restaurant.. boleh mengundang KEGEMUKAN dan banyak KOLESTROL!

Antara Kebaikan yang terkandung hasil campuran Garam Buluh:



Untuk maklumat lebih lanjut tentang Mineral Coffee atau Garam Buluh, 


Boleh email saya di 

hana_2945@yahoo.com 

atau 

pm saya di 


Raihana Ismail 

Thank you!


Comments

Popular posts from this blog

Herba Maharani untuk Kesuburan

Bio Ever Plus

Mari Rawat Buasir