Aktiviti sepanjang Cuti sekolah


 

Dah lama rasanya tak tulis entry. Hari ni je dah 8/6/2013. Kejap sahaj masa berlalu.. esok tinggal lagi sehari je nak cuti. Isnin dah naik sekolah kan…

So, apa you all buat time cuti sekolah?

1.       CUTI

Bila time cuti sekolah ni, mesti nak holiday. Tapi ada juga sahabat- sahabat kita yang tak dapat cuti. Semalam nana pergi ke Econsave Kulai. Terjumpa dengan mak anak murid nana. Dia Tanya nana ke mana cuti – cuti sekolah nih..nana jawab ke MELAKA je kak.. jadilah.. dari tak ke mana – mana budak- budak tu..kesiann.. TAK TAHU pulak nana yang dia anak beranak tak ke mana – mana… kesian nana dengar.

Tapi ok jugak duduk kat rumah layan cerita – cerita yang menarik sepanjang cuti skeolah ini. Yela, ada jugak yang dapat bayi baru ketika cuti skeolah ni. Termasuklah adik nana. Hehee… so, duduklah dia kat rumah mak nana jaga anak dia.

Yang paling best anak nana yang tua tuh, pergi ke JAKARTA.. BESTNYA… nana tak ikut sebab plan awal Januari. So, memang tak delah nak ikut. Takut kang ada hal.huhu..

Hari ni balik lah Harraz& papa dia…semoga mereka berdua selamat pergi dan balik. Aminnn..

Sepupu nana pulak ke LANGKAWI. Mereka ajak juga nana ke sana. Tapi nana dah pergi. Macam malas pulak. Dapatlah mereka ke sana berjumpa adik bongsu nana yang belajar di Langkawi tuh.
 
 

2.       TUISYEN

Ada juga yang menghadiri tuisyen di luar semasa cuti ni. Inilah masa yang ada untuk kita menambah ilmu bagi persediaan menghadapi peperiksaan kelak. Best jugak ada tuisyen kan.


3.       SHOPPING

Hah.. time cuti sekolah la ni ramai keluarga yang keluar pergi ke pusat membeli belah untuk shopping… betol tak? Sebab time ni la banyak SALE!  Termasuklah nana ..hahahaa…. MEMANG GILA tengok SALE lagi-lagi kat JAKEL tu kan. Ishhhkkk.. GERAM tengok baju budak- budak ni.

Ada juga yang da mula shopping RAYA dah awal- awal ni..maklumlah, nanti tak bersesak – sesak baru nak beli baju raya LAST MINIT! Time sale ni la baik rembat cepat..hihii…
 

4.       PERKAHWINAN

Ini hal wajib bagi setiap musim sekolah. Memang cuti lah time orang nak kawen. Yela,masa nil ah masa yang sangat sesuai untuk kita berkumpul dengan saudara – mara yang datang dari jauh untuk kita merapatkan lagi ukhwah yang sedia ada.

Hari ini sahaja ada 3 tempat nak pergi jemputan (majlis kawen) orang jawa panggil ‘ jemputan’. Huhuu..sepupu- sepupu nana pun tetiba je datang dari Kuala Lumpur nak bercuti di Johor. Dah bosan agaknya nak berjalan kat Kuala Lumpur tu agaknya.. hihiii..
 
semalam sahaja dorang pergi ke taman tema Puteri Harbour dan Johor Premium Outlet. Wahh..betol-betol jalan kan..

Ada juga yang menyambut ANNIVERSARY mereka pada bulan 6 ni. Happy Anniversary kat you all.. semoga sentiasa LOVING with your partners each others..hehee..
 
 
Daripada apa yang nana nak simpulkan kat sini, time cuti is time KELUAR DUIT ..betol tak? Semuanya memerlukan DUIT. Zaman 2013 ini, semuanya DUIT memang kena ada. Kalau tiada duit, kenalah duduk kat rumah jer. Tapi duduk kat rumah pun , kalau tak de apa nak makan, kebulur pulak…
 
Semalam (7.6.2013), ramai yang GAJI. masing - masing keluar belanja apa yang patut.betol tak?yang kerja KERAJAAN ,nak tunggu hujung bulan GAJI ni mesti tergaru - garu nak cari DUIT..
 
 
Tak perlu buat LOAN sahaja. Lama- lama kita yang TERBEBAN dengan hutang.
 

Tak dinafikan zaman sekarang memang kena ada SIDE INCOME untuk kita semua. Janganlah anggap setiap bisnes itu SUSAH. Kita buatlah BISNES ikut minat kita. Rasulullah pun dulu mencari rezeki dalam dunia perniagaan. Tak payah tunggu GAJI.Dah sememangnya perniagaan kita akan BERHASIL kalau kita benar-benar IKHLAS dan BERUSAHA dalam bidang baru ni.
 
 
Just sms/whatapp NANA
019 7540610
Ada cara yang lebih baik untuk kita sama-sama buat DUIT...

Comments

Popular posts from this blog

Herba Maharani untuk Kesuburan

Bio Ever Plus

Mari Rawat Buasir